Jsme to co jíme proto raději jíme zdravě

Zpracování potravin mění charakter jídla, odstraňuje se vláknina, voda, živiny, mění se způsob, jakým tuto potravinu trávíme a zpracováváme v našem těle. Chybí látky běžněobsažené v „celých potravinách“.
Zpracované potraviny dokážou stimulovat dopamin, díky kterému se cítíme dobře. Ovšem za tu cenu, že do těla nedodáme dostatek vlákniny, minerálních látek a dalších důležitých živin. Takový podvod pro náš organizmus – tělo se tváří, že se má fajn, uvnitř ale trpí. Takto vzniká (často skrytá) malnutrice, tedy „podvýživa“, lépe řečeno „špatný nutriční stav“, který je velmi častý i u obézních lidí. Umělá stimulace dopaminu vede k nekontrolovaným chutím a závislosti na tomto druhu jídla. Pravidelní návštěvníci Mc Donaldů a KFC o tom ví své.
Podzimní sklizeň vitaminů
Aditiva, obsažená v této stravě působí různým způsobem na rozvoj obezity. Problémem jsou stále dokola zmiňované rafinované cukry, které zvyšují pravidelně a neúnosně vyplavování inzulínu (ano, opravdu to vadí!). Tzn. většina snídaňových cereálií, sladké pečivo, vafle a další rychle využitelné cukry. Konzumace těchto produktů vede pomalu k inzulínové rezistenci, chronickým chorobám, obezitě.
Podobný výsledný efekt mají aditiva – glutamát, umělá sladidla, fruktózový sirup a další hrůzy.

Vedou k dysbalanci vnitřního prostředí organizmu

Laicky řečeno, ničí přirozené a potřebné bakterie v našich střevech. Bez nich bychom nepřežili, takže je dobré jim poskytovat fajn podmínky pro život. Tyto mikroorganizmy mají až nečekaný dopad na naše zdraví. Zpracované potraviny naší střevní mikroflóru narušují, potlačují ji a celé to vede k zažívacím problémům a zvýšené nemocnosti. Našim přátelským mikroorganizmům se naopak výborně vede, když tělo zásobujeme přirozenými „celými potravinami“.
Co jsou tzv. „whole food“?
Plody lesa
„Pokud tomu jde useknout hlava nebo se to dá vytrhnout ze země, je to pravděpodobně fajn. Pokud to je neónově modré a je to v plastovém pytlíku nebo krabici, není to pravděpodobně nic moc.“

Jsou pohromou pro mozek a dobrou náladu

Výkyvy nálad, problémy s pamětí, deprese… A ejhle, i toto má spojitost s vaší stravou! Může to být výsledek vaší výživy-nevýživy. Největší koncentrace serotoninu není totiž v mozku, ale ve střevech – kdo by to byl řekl. A serotonin ovlivňuje naši náladu, stupeň agrese, deprese.
Z toho jasně vyplývá, že střeva musíme udržovat zdravá! Chceme-li se cítit dobře i po duševní stránce.

Povzbuzují k jedení „za běhu“

„Quick ‘nd easy“ stravování, ve chvíli, kdy chvátáte nebo aplikujete multitasking, má za následek jednu nepříjemnou věc – ztrácíte cit rozpoznat přirozené signály vašeho těla! Jaké signály? Třeba signál „jsem plný!“. Nehledě na to, že organizmus „v běhu“ hůře tráví.

Informace na obalech mohou být zavádějící

Označení „natural“ nebo „bez přidaného cukru“ ještě neznamená automaticky „zdravý“. Záludností na nás číhá více. Třeba taková marmeláda bez přidaného řepného cukru, ale nadupaná koncentrovanou šťávou z hroznů je přeslazená až až a sníst půlku takové sklenice není dobré pro nikoho. Sušenky vyrobené z celozrnné mouky jsou stále sušenky. Nenechte se zmást informací vytrženou z kontextu a raději pohlížejte na potraviny z vyšší perspektivy – viz citace výše. Je to docela jednoduché.

 Pozor na častou konzumaci zpracovaného masa

Nepřehánějte to s uzeninami. Když si dáte kvalitní šunku dvakrát do týdne, asi se toho moc nestane, ale vězte, že ani takovéto kvalitní uzeniny nejsou žádnou extra výhrou pro naše zdraví. Obsahují dusíkaté sloučeniny (nitráty, měnící se na nitrosaminy), které sice způsobí krásnou růžovou barvu šunčičky (na rozdíl od přirozeně šedivé), ale taky zvyšují riziko vzniku rakoviny. Pečené maso to samé v bledě modrém. Kouř, hodně soli, chemické konzervanty – nic zdravého.

 Zvyšují riziko neplodnosti a malnutrice

Zpracované potraviny nás ochuzují o potřebné živiny – jíme hodně kalorií, ale stále jsme v malnutrici (podvýživě). Napříč generacemi se tento jev začíná projevovat i v podobě zvýšeného výskytu neplodnosti. Není se co divit.
Ovoce naší zahrady

Zpracované potraviny mají dlouhodobou trvanlivost, ovšem nám život rozhodně neprodlouží! Zelenina, maso, vejce, ovoce, semena… to je přirozená lidská potrava. Když bude vaše strava složená v 10% procentech ze zpracovaných potravin, je to v pořádku. Do lesa se asi všichni odstěhovat nemůžeme, ale můžeme alespoň zvýšit konzumaci těch lepších potravin.

Znamená to plánovat jídlo více dopředu.
Projít si třeba farmářské trhy a vybrat, co by se dalo kupovat tam.
Část sacharidů nahradit zdravými tuky, ne proteiny! Nebo alespoň ne výhradně proteiny.
Přestat se jednou pro vždy bát (zdravých!) tuků! Olivy, olivový olej, kokos a kokosový olej, ořechy, vejce, avokádo, bio máslo… Dobrou chuť!

Oblíbené příspěvky co se tady nejvíc čte?

TADY SE DÁ NAJÍT JÍDLO, RECEPTY i OBRÁZKY MENU ŠTÍTKŮ

Zvěřina Co budeme vařit dnes? Vepřové Recepty Domácí kuchyně Myslivecká kuchařka Prostřeno Kuřecí maso Naše kuchyně Hovězí Bramborové speciality Polévky Domácí jídlo Houbové recepty Jahody Rady a tipy Jsme to co jíme Pochoutky z brambor Bašta - fidly! Jíme zdravě Ovoce knedlíky Bramboráčky Fotografie Jak na to Cukroví Jednoduché chutné rychlé recepty Když vaří a servírují chlapi! Kysané zelí Snídaně Tvaroh Uzené maso Vánoční Zdraví Zelenina Kachna Koláč Myslivost Vaříme pro radost Vaříme s přáteli sýr Domácí chleba Guláš Kančí guláš Kotlety Menu Salát Srnčí kýta Těstoviny Zavařování gril vepřová panenka Školní kuchyně Cibule Domácí koláče Fazole Hermelín Kančí kýta Papriky Pečené kuře Ryby Rýže Tatarský biftek Biftek Marinování Mleté maso Na houbách Pečené brambory Rajčata Srnčí guláš Stolování a etiketa Vejce Velikonoce Vepřový steak Večeře bylinky hříbky klobásy Bažant pečený Beef Wellington Dort Halušky Hlíva Houbová omáčka Hovězí svíčková Karbanátek Koblihy Koření Malinový dort Maso směs Meruňky Palačinky Pečivo Pivo Smetana Zázvor Řízek Škvarky Borůvky Buchty Bůček Capensis (mořská štika) Citrony Houbové speciality Hroznové víno Kančí Kančí ragů Koprová omáčka Lovu zdar! Oběd Pečená husa Roláda Roštěná Rychlovka Segedinský guláš Smažený sýr Smetanové brambory s nivou Srnčí hřbet Steak z kuřecího masa Svíčková na smetaně Tlačenka Vajíčka Valentýnské speciality Vdolky Velikonoční beránek Velikonoční sekaná Vepřová plec Vánočka Zelenina dušená Zelňačka karlovarský knedlík Česká snídaně Česnek Šunka Žebírka Banánový desert Bezmasá jídla Boršč Brusinková omáčka Bábovka Celer recepty Chilli Domácí houstičky Francouzské brambory s uzeným Hovězí guláš Hruška Humor Jablka Jablkové řezy Jelení kýta Kančí steaky Krkovička Legrace Limonáda Lívance Maliny Marinovaný králík na zelí Moravský vrabec Olivový olej Olomoucké tvarůžky Omáčka Pizza Poháry Rajská omáčka Recepty na míchané nápoje a koktejly Sekaná bramborová kaše Smažená zelenina Topinky Vajíčka a šunka Vepřová kýta Z listového těsta dančí guláš křenová omáčka nádivka pomazánka Čaj Škvarkové placky Špenát Štrůdl (závin) Štědrý den Švestky Šípková omáčka ke zvěřině Žampiony #Játra na sádle Bažant na slanině Bezinky Bramboračka Bramboračka s uzeninou Bramborové placičky Buchtičky s krémem Coffee Domácí rohlíky Francouzské Confit de canard Hamburger Italská snídaně Jahodový koláč Jelení guláš Jelení medailonky Jelení ragů Játra Játra na slanině Kančí se šípkovou Kuchyně Kvalita potravin Květák Listové šátečky Losos Loupaná hovězí plec Lovecké právo Léto Margarita Maďarský vepřový perkelt s bramborem Mleté biftečky ze zvěřiny Mojito Mozzarela Mrkev Nakládaný hermelín Nápoje O selském hospodářství O tradici Obložený talíř Ocet Okurky Paštika Pečený bažant na divoko Povidla Prevence Racionální strava Rafaelo Risotto Rum Rybíz Růžičková kapusta Salát z pomerančů Sekaná Smažené kuře Srnčí játra Svačina Svijany Sýr naložený s cibulí paprikou a pivem Tvarohový dort Vafle Vepřová krkovice Vepřové nudličky Vepřové výpečky Vepřový kotlet na smetaně Vitaminy Višňové řezy Vosí hnízda Vtipy Vyprávění lesníka Znojemská roštěná Závislost staročeské vepřové zlatá buchta Čaj šípkový Černý bez Čevabčiči Čokoládový dortík Čočka Švestkový koláč Šípky špíz Želatinové #Maggi #Srnčí hřbet #Srnčí játra Alkohol Americké (kanadské) palačinky Ananas BIO Bažant na víně Belgické vafle Blackberry champagne margarita Boeuf Bourguignon Bramboračka nakyselo Bramborka Bramborové placky se sýrem Bramborový guláš Brazilská snídaně Brokolice Buřty na pivu Bábovka jako peříčko Bábovka jogurtová s kokosem Bábovka s čokoládovým pudinkem Báč Camembert Caramelized Apple and Blue Cheese Cibulové kroužky Claudie recepty Cmunda Dančí kýta Divočák Domov Domácí Dršťková Dýňová polévka Easter Eintopf s fazolemi a bramborami Euglena Janae Bradley Facebook Falšování potravin Frankfurstská hovězí Frgále Grilované koleno Gumové ovoce Ham and Eggs Historie Holandský řízek Hot Dog Houskové knedlíky Hovězí plátky na houbách s rýží Hovězí polévka Hovězí roláda Hovězí s rýží dělané na vodě a zahuštěné kuskusem Hořčicová omáčka Hranolky Hrnečkové knedlíky Hrášek Husa Iced tea Italská placka Jablečný ocet Jahodové knedlíky Jahodový koláč s podmáslím Jahodový koláč se zakysanou smetanou Jehněčí Jogurt Jogurt řecký Jogurtové řízky Jáhly Jíška Kančí hřbet na česneku Kančí hřbet s brusinkami Kančí kýta s jalovcem Kančí na rajčatech a cuketě Kančí perkelt Karamelisované-jahody-ořechy-se-zakyskou Katův šleh Kokosové kuličky Koláč s borůvkami a drobenkou Kompot Kosmatice Krůtí pečené stehno Kukuřičné palačinky Kulajda Kuře s nádivkou Kuře s tandoori omáčkou Kuřecí játra Kuřecí křidýlka Kuřecí nugetky Květy Langoše Lečo Libeček Life at Google Linecké Litina Londýn Loupáčky Maggi Marcipán Mazanec Medovec Medové perníčky Meduňka Mexické jídlo Moučník Moře Mořský okoun Máslo Máta Nadváha (vlastně obesita) Nadívaný bažant Nemoci Noky Nákyp z ovesných vloček Nákyp švestkový O vůni šunky z komína Onion Rings Orestované nudličky Ovesné vločky Pagáčky Pampeliškový med Panna cotta Pečená divoká kachna Pečená kotleta Pečený čaj Plzeň 12° Polsko Polévka Gaspacho Pomerančovo smetanovo čokoládový dortík Počasí Pražský flamendr Prejt Proso Pstruh na másle Ptačinec žabinec Punč Pyré Pálení žáhy Pórková omáčka Quick Roebuck Quinoa Rajská a jablečná polévka Rajská na divoko s rýží Rajská polévka Ražniči Recepty a rady Recepty k vaření Refluxní choroba jícnu Remoska Rizoto Rizoto s masem a houbami Rostbeef Roštěnec Ruské vejce Salát Coleslaw Selská omeleta Skewered Strawberry Slepice na paprice Slivovice Slunečnicový chléb Snídaně v Portugalsku Srnčí plátky Srnčí tatarský biftek Sulc Supermarket Telecí Tequila The Eggs Benny Tibetská Tilapie Tipy a návody Tortilly Toskánské vepřové Treska Tvarohové knedlíky Tvaroháčky s jahodami Tvá Jája Těstovinový salát se zeleninou a tuňákem Uzené Uzení naloženého masa Vanilkové Vanilla frozen yogurt with ice cream Velikonoční kynutý věnec Vepřový guláš Videorecepty Vinná klobása Vánoční perníky Vánoční tvaroháč Víno Waldorfský salát Zabijačka Zapečená cibule Zapečený lilek s mletým masem Zapečený sýr rýže se slaninou Zelňáky Zmrzlina Zvěřinová Paštika Zvěřinové biftečky banánový palačinkový dort bavorské vdolečky brusinky a salát Coleslaw dechánek hlavička kančí hřbet s šípkovou omáčkou karamel kefír léčivé rostliny ořechy sekanina sekanka Čína Čínské nudle s kuřecí směsí se zeleninou Řecké Ředkvičkový salát Škubánky Šnečci s tvarohem Špagety Špekáčky Štrůdl s tvarohem šeřík španělský ptáček švestkové knedlíky Žampionová specialita podle Kačky Žloutkové řezy

VYBRANÝ PŘÍSPĚVEK

Hotelová snídaně je barevná a sytá...

Snídaně v hotelu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...